Amerikaanse media boeken 3,1 procent reclamegroei
De reclame-inkomsten van de Amerikaanse media, zonder rekening te houden met de impact van de voorbije politieke en Olympische budgetten, zullen dit jaar met 3,1 procent stijgen tot 173 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau MagnaGlobal. Opgemerkt wordt dat daarmee het groeiritme van vorig jaar wordt verder gezet. De reclame-bestedingen blijven echter nog altijd onder het niveau dat voor het uitbreken van de economische crisis werd bereikt.
Indien de impact van de politieke en Olympische budgetten wordt meegerekend, wordt echter slechts een groei met 1,9 procent gerealiseerd. De omzet wordt volgens MagnaGlobal vooral afgeremd door de structurele zwakte van de gedrukte media, die volgens het bureau met elk kwartaal verder verzwakken. MagnaGlobal voorspelt dat de reclame-omzet van kranten, magazines en direct mail dit jaar met 2,9 procent zullen dalen. Digitale en audiovisuele media en blijven volgens het bureau daarentegen een snelle groei vertonen, net zoals buitenreclame.
Daar wordt een groei voorzien van 6,9 procent. "Er zijn echter een aantal nieuwe platformen die zelfs nog een grotere groei zullen laten optekenen," merkt MagnaGlobal op. "Verwacht mag worden dat mobiele reclame dit jaar een groei van 60,1 procent zal laten optekenen. Ook online media zullen een toename met 26,8 procent laten optekenen, terwijl bij nieuwe vormen van buitenreclame rekening moet worden gehouden met een groei van 17,4 procent." Digitale displays zouden een groei met 11,6 procent kennen. Bij betaalde zoekopdrachten wordt een stijging met 11,1 procent verwacht.
Indien de impact van de politieke en Olympische budgetten wordt meegerekend, wordt echter slechts een groei met 1,9 procent gerealiseerd. De omzet wordt volgens MagnaGlobal vooral afgeremd door de structurele zwakte van de gedrukte media, die volgens het bureau met elk kwartaal verder verzwakken. MagnaGlobal voorspelt dat de reclame-omzet van kranten, magazines en direct mail dit jaar met 2,9 procent zullen dalen. Digitale en audiovisuele media en blijven volgens het bureau daarentegen een snelle groei vertonen, net zoals buitenreclame.
Daar wordt een groei voorzien van 6,9 procent. "Er zijn echter een aantal nieuwe platformen die zelfs nog een grotere groei zullen laten optekenen," merkt MagnaGlobal op. "Verwacht mag worden dat mobiele reclame dit jaar een groei van 60,1 procent zal laten optekenen. Ook online media zullen een toename met 26,8 procent laten optekenen, terwijl bij nieuwe vormen van buitenreclame rekening moet worden gehouden met een groei van 17,4 procent." Digitale displays zouden een groei met 11,6 procent kennen. Bij betaalde zoekopdrachten wordt een stijging met 11,1 procent verwacht.
Labels: media, reclame, Verenigde Staten
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home