Cyber Monday zorgt voor drukste online winkeldag
Op de jongste Cyber Monday, de laatste maandag van november, hebben Amerikaanse consumenten een online bedrag van 1,03 miljard dollar uitgegeven. Dat blijkt uit cijfers van het bureau ComScore. Dat is een stijging met 16 procent tegenover de editie van vorig jaar. De recente Cyber Monday is volgens ComScore de meest drukke winkeldag geworden uit de geschiedenis van het internet. Er wordt aan toegevoegd dat online consumenten op die dag voor het eerst meer dan 1 miljard dollar hebben uitgegeven. De groei is volgens de onderzoekers vooral te wijten aan de stijging van de bestedingsbudgetten van de consumenten. Die steeg tegenover vorig jaar met gemiddeld 12 procent tot 114,24 dollar.
Er wordt aan toegevoegd dat het aantal online kopers op Cyber Monday met 4 procent tot 9 miljoen gestegen is. De gemiddelde besteding per transactie steeg met 10 procent tot 60,05 dollar. In totaal werden 17,1 miljoen transacties geteld. Dat is een stijging met 6 procent tegenover vorig jaar. Opgemerkt wordt dat 48,9 procent van de online aankopen gebeurden op bedrijfscomputers. Dat is een daling met 3,8 procentpunten tegenover vorig jaar. Thuiscomputers hadden een marktaandeel van 45,4 procent, terwijl buitenlandse locaties 5,8 procent vertegenwoordigden van de online aankopen die op Amerikaanse websites werden opgetekend.
De onderzoekers merken verder op dat tijdens de maand november een bedrag van 13,55 miljard dollar werd aangekocht op het internet. Dat is een stijging met 13 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. In het midden van het voorbije decennium werd op Cyber Monday een bedrag van 484 miljoen dollar besteed aan online aankopen. Vier jaar geleden bedroeg dat niveau 608 miljoen dollar, om een jaar later een niveau van 733 miljoen dollar te bereiken. Twee jaar geleden werd er een bedrag van 846 miljoen dollar opgetekend. Onder invloed van de economische crisis kende dat vorig jaar slechts een lichte groei tot 887 miljoen dollar.
Er wordt aan toegevoegd dat het aantal online kopers op Cyber Monday met 4 procent tot 9 miljoen gestegen is. De gemiddelde besteding per transactie steeg met 10 procent tot 60,05 dollar. In totaal werden 17,1 miljoen transacties geteld. Dat is een stijging met 6 procent tegenover vorig jaar. Opgemerkt wordt dat 48,9 procent van de online aankopen gebeurden op bedrijfscomputers. Dat is een daling met 3,8 procentpunten tegenover vorig jaar. Thuiscomputers hadden een marktaandeel van 45,4 procent, terwijl buitenlandse locaties 5,8 procent vertegenwoordigden van de online aankopen die op Amerikaanse websites werden opgetekend.
De onderzoekers merken verder op dat tijdens de maand november een bedrag van 13,55 miljard dollar werd aangekocht op het internet. Dat is een stijging met 13 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. In het midden van het voorbije decennium werd op Cyber Monday een bedrag van 484 miljoen dollar besteed aan online aankopen. Vier jaar geleden bedroeg dat niveau 608 miljoen dollar, om een jaar later een niveau van 733 miljoen dollar te bereiken. Twee jaar geleden werd er een bedrag van 846 miljoen dollar opgetekend. Onder invloed van de economische crisis kende dat vorig jaar slechts een lichte groei tot 887 miljoen dollar.
Labels: Cyber Monday, e-commerce, internet
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home