Facebook wint snel populariteit bij jonge kinderen
Hoewel jongeren onder de dertien jaar officieel geen toelating hebben om een Facebook-account aan te maken, blijken jongeren uit het lager onderwijs toch een voorkeur te geven aan de sociale netwerksite. Dat is de conclusie van het onderzoeksbureau Smarty Pants. Daarbij wordt opgemerkt dat Facebook als merk bij jongeren tussen zes en twaalf jaar het voorbije jaar met 85 plaatsen is gestegen. Bij jongeren tussen negen en twaalf jaar staat Facebook nu bij de honderd meest populaire merken. Daarmee zorgt de sociale netwerksite volgens de onderzoekers voor de grootste verschuiving bij de merkenvoorkeur van jongeren.
Wynne Tyree, president van Smarty Pants, merkt op dat kinderen weliswaar elke dag met Facebook actief zijn, maar voegt er aan toe toch bijzonder verrast te zijn door de grote populariteit van de netwerksite. Tyree merkt daarbij op dat Facebook traditionele kindermerken zoals Barbie, Club Penguin en Harry Potter achter zich heeft gelaten. "Dat maakt wel heel duidelijk dat kinderen onderdeel vormen van hedendaagse volwassen conversatie," voert Tyree aan. De Wii-console van Nintendo behoudt de eerste plaats, gevolgd door McDonald's, M&M's, Disney Channel en Oreo. Het meest opvallende debuut werd opgetekend door de iPod Touch (35) en de iPad (109).
Facebook sprong in de ranglijst van Smarty Pants van een 181ste plaats naar een 126ste plaats. Bij de jongeren tussen negen en twaalf jaar staat Facebook op een 91ste plaats. De top tien wordt verder gevormd door Nintendo DS, Doritos, Popsicle, Chips Ahoy, en Nickelodeon. Daarna volgen Disney, Reese's, Capri Sun, Toys'R'Us, Pringles, Cheetos, iPod, Skittles, Crayola en Goldfish. Nintendo DS viel wel terug van de tweede naar de zesde plaats. YouTube viel van een 36ste naar een 86ste plaats terug. Na McDonald's is Pizza Hut als 29ste het meest populaire restaurant bij de Amerikaanse jongeren, gevolgd door Wendy's (36ste) en Subway (47ste).
Wynne Tyree, president van Smarty Pants, merkt op dat kinderen weliswaar elke dag met Facebook actief zijn, maar voegt er aan toe toch bijzonder verrast te zijn door de grote populariteit van de netwerksite. Tyree merkt daarbij op dat Facebook traditionele kindermerken zoals Barbie, Club Penguin en Harry Potter achter zich heeft gelaten. "Dat maakt wel heel duidelijk dat kinderen onderdeel vormen van hedendaagse volwassen conversatie," voert Tyree aan. De Wii-console van Nintendo behoudt de eerste plaats, gevolgd door McDonald's, M&M's, Disney Channel en Oreo. Het meest opvallende debuut werd opgetekend door de iPod Touch (35) en de iPad (109).
Facebook sprong in de ranglijst van Smarty Pants van een 181ste plaats naar een 126ste plaats. Bij de jongeren tussen negen en twaalf jaar staat Facebook op een 91ste plaats. De top tien wordt verder gevormd door Nintendo DS, Doritos, Popsicle, Chips Ahoy, en Nickelodeon. Daarna volgen Disney, Reese's, Capri Sun, Toys'R'Us, Pringles, Cheetos, iPod, Skittles, Crayola en Goldfish. Nintendo DS viel wel terug van de tweede naar de zesde plaats. YouTube viel van een 36ste naar een 86ste plaats terug. Na McDonald's is Pizza Hut als 29ste het meest populaire restaurant bij de Amerikaanse jongeren, gevolgd door Wendy's (36ste) en Subway (47ste).
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home