Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 06, 2010

Eén op vijf internetgebruikers zoekt online financieel advies

Meer dan één op vijf Britse internetgebruikers zoekt online financieel advies. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat gemiddeld vijftien minuten per maand aan websites rond financieel advies wordt besteed. Dat is minder dan één procent van de totale tijd die de Britse internetgebruiker online is. Gemiddeld is een Britse internetgebruiker immers 1.856 minuten online. In totaal zoeken ongeveer 9,9 miljoen Britten online financieel advies. Tijdens de maand september was de website Moneysupermarket.com daarbij marktleider met 3,7 miljoen unieke bezoekers en een gemiddelde van bijna negen minuten per consument.

Groot-Brittannië telt op dit ogenblik ongeveer 43,3 miljoen internetgebruikers. Daarvan heeft 22 procent tijdens de maand september online financieel advies gezocht. Na Moneysupermarket.com wordt de tweede plaats ingenomen door Comparethemarket.com van BGL Group (1,2 miljoen bezoekers), gevolgd door Confused.com (1,1 miljoen bezoekers). Een gemiddeld bezoek aan Confused.com duurde echter 12,9 minuten. Dat is meer dan alle andere sites uit de top tien. Er wordt aan toegevoegd dat Adaptive Affinity tijdens de maand september de grootste adverteerder in online displays in de sector van het financieel advies was.

Adaptive Affinity kwam aan bijna 382 miljoen online display-impressies. Dat vertegenwoordigt nagenoeg 57 procent van het totale Britse publiek voor online display-reclame. Nagenoeg alle campagnes van Adaptive Affinity werden gebracht op het platform QuickCreditScore.co.uk. Op de tweede plaats staat TotallyMoney.com van Media Ingenuity met 381 miljoen impressies, gevolgd door Aviva met 334 miljoen impressies. Aviva bereikte echter bijna 25 miljoen unieke bezoekers. Dat is meer dan de andere adverteerders uit de top tien. Op de vierde plaats volgt American Express met 294 miljoen impressies en 24 miljoen unieke bezoekers.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home