Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 09, 2010

Bayer legt nadruk op contact met de consument

Het Duitse chemieconcern Bayer gaat een grotere nadruk leggen op de naambekendheid van een aantal activiteiten. Dat heeft Marijn Dekkers, bestuursvoorzitter van Bayer, bekend gemaakt. Die strategie moet de band met de consument hechter maken en de waarde van de portfolio opdrijven. Marijn Dekkers merkt daarbij op dat de diversiteit van de merken in de Bayer-groep het overkoepelende merk heeft uitgehold. Daarom zal in de toekomst meer de nadruk worden gelegd op het overkoepelende merk en op de productmerken. Bayer is onder meer bekend van de merken Aspirin, Canesten, Supradyn en Rennie.

"Bayer heeft een meer gestroomlijnde benadering aangekondigd van zijn marketing op het bedrijfsniveau," merkt het marketingbedrijf Warc.com op. "Een aantal operaties zullen in dat kader een nieuwe naam krijgen, zodat een grotere consistentie kan worden bereikt. Onder meer wordt de divisie Bayer Schering Pharma omgedoopt tot Bayer HealthCare. Met die strategie wil het Duitse concern onder meer zijn profiel versterken en de bekendheid bij de consument, een gebied dat tot nu toe grotendeels werd veronachtzaamd, op te drijven. Het Bayer-kruis is volgens Dekkers over de hele wereld bekend en geniet een uitstekende internationale reputatie. Daarop wil het concern volgens de topman ook in de toekomst verder op bouwen.

De associatie van productmerken met een hoge kwaliteit en het Bayer-merk creƫert volgens Dekkers vertrouwen en loyaliteit en zal op die manier de concurrentiekracht van het concern versterken. "We zijn er zeker van dat de algemene perceptie over het concern voordeel zal halen uit onze focus op het Bayer-koepelmerk," merkte hij nog op. Buiten een aantal populaire geneesmiddelen, zoals Aspirine, zijn de activiteiten van Bayer bij een groot gedeelte onbekend. Bayer is niet alleen actief in de geneesmiddelensector, maar ook in de landbouw en de ontwikkeling van materialen voor onder meer de autosector en de bouwindustrie. Bayer is ook bestrokken bij Masdar City, de ontwikkeling van een duurzame stad in Abu Dhabi.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home