AppStore Apple telt 300.000 applicaties
De AppStore van Apple heeft op dit ogenblik meer dan driehonderdduizend applicaties. Dat is de conclusie van een rapport van het analyse-bureau Distimo. In april van dit jaar werd de grens van de tweehonderdduizend exemplaren gepasseerd. Sindsdien werden er gemiddeld 5.542 iPad-applicaties en 12.218 iPhone-applicaties per maand gelanceerd. Ongeveer 7 procent van alle applicaties kunnen zowel voor de iPhone en de iPad worden gebruikt. Er was eerder al gewag gemaakt dat er driehonderdduizend applicaties voor de AppStore ontwikkeld, maar die cijfers werden zwaar betwist omdat daarbij ook de inactieve applicaties werden meegeteld.
"Het groot aantal applicaties veroorzaakt echter ook belangrijke uitdagingen voor zowel Apple als voor de gebruikers van de AppStore," merkt het magazine ReadWriteWeb op. "Een winkel van die omvang omvat ongetwijfeld honderden schitterende applicaties die onontdekt blijven. Met meer dan vijftienduizend nieuwe applicaties per maand voor de iPhone en de iPad is het ontdekken van nieuwe applicaties een cruciaal probleem waar nog niemand een oplossing blijkt gevonden te hebben. Uit het onderzoek blijkt verder dat de applicaties voor de iPad gemiddeld nog altijd duurder zijn dan de toepassingen voor de iPhone.
Een applicatie voor een iPad kost volgens Distimo gemiddeld 5 dollar, terwijl een gemiddelde applicatie voor de smartphone van Apple 4,03 dollar kost. Bij de honderd populairste applicaties is dat verschil volgens Distimo nog meer uitgesproken. Daar moet voor een gemiddelde iPad-applicatie 5,8 dollar worden betaald, terwijl de gemiddelde prijs voor een iPhone-applicatie slechts 2,14 dollar kost. De onderzoekers merken op dat de iPad-gebruikers bereid zijn om voor hun applicaties meer te betalen dan de bezitters van een iPhone. Er wordt echter aan toegevoegd dat nog niet alle ontwikkelaars hun prijzen aan dat verschil hebben aangepast.
"Het groot aantal applicaties veroorzaakt echter ook belangrijke uitdagingen voor zowel Apple als voor de gebruikers van de AppStore," merkt het magazine ReadWriteWeb op. "Een winkel van die omvang omvat ongetwijfeld honderden schitterende applicaties die onontdekt blijven. Met meer dan vijftienduizend nieuwe applicaties per maand voor de iPhone en de iPad is het ontdekken van nieuwe applicaties een cruciaal probleem waar nog niemand een oplossing blijkt gevonden te hebben. Uit het onderzoek blijkt verder dat de applicaties voor de iPad gemiddeld nog altijd duurder zijn dan de toepassingen voor de iPhone.
Een applicatie voor een iPad kost volgens Distimo gemiddeld 5 dollar, terwijl een gemiddelde applicatie voor de smartphone van Apple 4,03 dollar kost. Bij de honderd populairste applicaties is dat verschil volgens Distimo nog meer uitgesproken. Daar moet voor een gemiddelde iPad-applicatie 5,8 dollar worden betaald, terwijl de gemiddelde prijs voor een iPhone-applicatie slechts 2,14 dollar kost. De onderzoekers merken op dat de iPad-gebruikers bereid zijn om voor hun applicaties meer te betalen dan de bezitters van een iPhone. Er wordt echter aan toegevoegd dat nog niet alle ontwikkelaars hun prijzen aan dat verschil hebben aangepast.
Labels: Apple, applicatie, AppStore
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home