Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, September 27, 2010

Mobiele retail-klant beschikt over meer inkomen

Gebruikers van mobiele retail hebben over het algemeen een hoger inkomen dan de gemiddelde mobiele consument. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus Millennial Media en ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat 15 procent van de totale mobiele bevolking heeft van minder dan 25.000 procent, maar bij mobiele retail-klanten daalt dat tot 10 procent. Daarentegen heeft 35 procent van de mobiele retail-klanten een inkomen van minstens 100.000 dollar, terwijl dat bij de gemiddelde mobiele consument iets meer dan 25 procent bedraagt. Bovendien blijkt 20 procent van de mobiele gebruikers tussen 25.000 dollar en 50.000 dollar per jaar verdient. Bij mobiele retail-klanten is dat 15 procent.

De twee subgroepen benaderen volgens de onderzoekers elkaar het meest in het marktsegment van 50.000 dollar tot 75.000 dollar. In elke groep beschikt ongeveer 20 procent een inkomen tussen die grenzen. Er wordt aan toegevoegd dat bij de mobiele gebruikers 15 procent een inkomen heeft tussen 75.000 dollar en 100.000 dollar. Bij mobiele retail-klanten ligt dat percentage iets hoger. Er wordt aan toegevoegd dat elektronica de meest populaire categorie binnen m-commerce vormt (31 procent), gevolgd door kleding en accessoires (29 procent) en voeding (26 procent). Daarna volgen evenementen-tickets, luchtvaarttickets en boeken (21 procent). Ook hotelverblijven, bloemen en auto's en gereedschappen halen een score van meer dan 10 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat bijna 30 procent van de mobiele retail-klanten noch online of offline kunnen gecontacteerd worden. De onderzoekers merken op dat 27 procent van de mobiele gebruikers exclusief met een mobiel toestel winkelt. De resterende groep maakt gebruik van een combinatie van online, offline en mobiele methodes. In een rapport van het bureau Deloitte wordt opgemerkt dat consumenten steeds meer het internet en mobiele platformen gebruiken om informatie over voedingsproducten te verkrijgen. Er wordt aan toegevoegd dat de consument over deze producten ook een grotere kennis en vertrouwen heeft.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home