Bedrijven willen meer investeren in interne zoekmogelijkheden
Bedrijven willen volgend jaar extra investeren in de interne zoek-activiteiten op hun websites. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van het gespecialiseerde zoekbedrijf Funnelback en het bureau Econsultancy. De onderzoekers stellen dat daarmee aangetoond wordt dat bedrijven het belang van zoekactiviteiten op hun websites steeds meer beginnen te erkennen. Volgens Econsultancy zegt 57 procent van de ondervraagde bedrijven volgend jaar zijn investeringen in de interne zoek-activiteiten op zijn website te zullen opdrijven. De onderzoekers stellen dat er steeds meer belang wordt gehecht aan zoekmogelijkheden van goede kwaliteit, aangezien de internet-gebruiker steeds meer gewend is geraakt een een gesofistikeerde en relevante return.
Volgens 83 procent van de ondervraagde bedrijven moeten de investeringen ervoor zorgen dat aan de gebruiker een betere online ervaring wordt aangeboden. Daarnaast zegt 65 procent ervoor te willen zorgen dat er meer gebruik gemaakt wordt van de website. Voor 64 procent moeten de investeringen leiden tot een grotere verkoop. De onderzoekers voegen er aan toe dat een groot gedeelte van de bedrijven niet tevreden is met de efficiëntie van de interne zoek-activiteiten. Slechts iets meer dan vier op tien bedrijven is zelf tevreden met het aanbod, maar bijna één op vier zegt relatief tot bijzonder ontevreden te zijn met de bestaande mogelijkheden.
De onderzoekers voegen er aan toe dat bedrijven voor die interne zoek-activiteiten beroep doen op technologie die geïntegreerd is met andere software (27 procent), gevolgd door de site-search van Google (23 procent), zelf ontwikkelde technologie (15 procent), applicaties van gespecialiseerde producenten (16 procent) en open source technologie (10 procent). De onderzoekers voegen er aan toe dat ook vele gebruikers ontevreden zijn met de zoek-mogelijkheden die commerciële websites te bieden hebben. Slechts de helft van de consumenten vindt volgens de onderzoekers wat er gezocht wordt en de onderzoekers stellen dan ook dat er inspanningen moeten gedaan worden om die situatie te verbeteren.
Volgens 83 procent van de ondervraagde bedrijven moeten de investeringen ervoor zorgen dat aan de gebruiker een betere online ervaring wordt aangeboden. Daarnaast zegt 65 procent ervoor te willen zorgen dat er meer gebruik gemaakt wordt van de website. Voor 64 procent moeten de investeringen leiden tot een grotere verkoop. De onderzoekers voegen er aan toe dat een groot gedeelte van de bedrijven niet tevreden is met de efficiëntie van de interne zoek-activiteiten. Slechts iets meer dan vier op tien bedrijven is zelf tevreden met het aanbod, maar bijna één op vier zegt relatief tot bijzonder ontevreden te zijn met de bestaande mogelijkheden.
De onderzoekers voegen er aan toe dat bedrijven voor die interne zoek-activiteiten beroep doen op technologie die geïntegreerd is met andere software (27 procent), gevolgd door de site-search van Google (23 procent), zelf ontwikkelde technologie (15 procent), applicaties van gespecialiseerde producenten (16 procent) en open source technologie (10 procent). De onderzoekers voegen er aan toe dat ook vele gebruikers ontevreden zijn met de zoek-mogelijkheden die commerciële websites te bieden hebben. Slechts de helft van de consumenten vindt volgens de onderzoekers wat er gezocht wordt en de onderzoekers stellen dan ook dat er inspanningen moeten gedaan worden om die situatie te verbeteren.
Labels: internet, zoekmachine
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home