Amerikaanse reputatie Toyota begint zich te herstellen
De reputatie van de Japanse autoconstructeur Toyota begint zich in de Verenigde Staten opnieuw te herstellen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau YouGov. Daaruit blijkt dat Toyota van alle merken in de Verenigde Staten tijdens de maand juni de grootste vooruitgang op het gebied van reputatie heeft laten optekenen. Er wordt aan toegevoegd dat Toyota de voorbije maand voor de eerste keer dit jaar meer positieve dan negatieve commentaren liet optekenen. Toyota en zustermerk Lexus waren ook de enige autoconstructeurs die tijdens de maand juli vooruitgang wisten te boeken op het vlak van reputatie. Naast Toyota werd de top tien de voorbije maand samengesteld door Quiznos, DirecTV, Country Time, V8, Dish Network, Bacardi, Crystal Light, Lexus en Long John Silvers.
Tijdens de maand juni realiseerde Facebook de grootste vooruitgang. Toyota stond toen op de tweede plaats, gevolgd door A&W, Canada Dry, YouTube, Maytag, Monster, Motel 6, Crystal Light en Mike's Hard Lemonade. "Dat betekende een grote verschuiving tegenover de maand mei, toen in de lijst nog drie automerken werden teruggevonden," aldus het magazine Marketing Daily. "Toen stond Goldman-Sachs op de eerste plaats, gevolgd door Toyota, Snapple, Blockbuster, Cadillac, Fox, Buick, Canon, Macaroni Grill en Chili's." De onderzoekers merken verder op dat de lijsten sinds de maand juni in belangrijke mate gedomineerd worden door drankenmerken.
YouGov merkt op dat Toyota voor de grote terugroepacties in het begin van dit jaar, steevast de beste reputatie had van alle autoconstructeurs. Maar tegen half februari was het Japanse merk met de slechtste reputatie opgezadeld. Er wordt aan toegevoegd dat ook nu de positieve commentaren over Toyota slechts een marginale voorsprong hebben tegenover de negatieve commentaren. De onderzoekers voegen er aan toe dat Toyota zich de voorbije jaren een heel stevige reputatie had opgebouwd, maar door de omvang en de emoties van de terugroepacties werd dat helemaal ondermijnd. YouGov zegt dat het dan ook niet gegarandeerd is dat Toyota zijn vroegere reputatie weer helemaal zal kunnen herwinnen.
Tijdens de maand juli kreeg Ford van alle automerken het grootste aantal positieve commentaren, gevolgd door Honda en Chevrolet. Ondanks de vooruitgang bleef Toyota op de voorlaatste plaats staan. Alleen Hummer presteerde nog slechter.
Tijdens de maand juni realiseerde Facebook de grootste vooruitgang. Toyota stond toen op de tweede plaats, gevolgd door A&W, Canada Dry, YouTube, Maytag, Monster, Motel 6, Crystal Light en Mike's Hard Lemonade. "Dat betekende een grote verschuiving tegenover de maand mei, toen in de lijst nog drie automerken werden teruggevonden," aldus het magazine Marketing Daily. "Toen stond Goldman-Sachs op de eerste plaats, gevolgd door Toyota, Snapple, Blockbuster, Cadillac, Fox, Buick, Canon, Macaroni Grill en Chili's." De onderzoekers merken verder op dat de lijsten sinds de maand juni in belangrijke mate gedomineerd worden door drankenmerken.
YouGov merkt op dat Toyota voor de grote terugroepacties in het begin van dit jaar, steevast de beste reputatie had van alle autoconstructeurs. Maar tegen half februari was het Japanse merk met de slechtste reputatie opgezadeld. Er wordt aan toegevoegd dat ook nu de positieve commentaren over Toyota slechts een marginale voorsprong hebben tegenover de negatieve commentaren. De onderzoekers voegen er aan toe dat Toyota zich de voorbije jaren een heel stevige reputatie had opgebouwd, maar door de omvang en de emoties van de terugroepacties werd dat helemaal ondermijnd. YouGov zegt dat het dan ook niet gegarandeerd is dat Toyota zijn vroegere reputatie weer helemaal zal kunnen herwinnen.
Tijdens de maand juli kreeg Ford van alle automerken het grootste aantal positieve commentaren, gevolgd door Honda en Chevrolet. Ondanks de vooruitgang bleef Toyota op de voorlaatste plaats staan. Alleen Hummer presteerde nog slechter.
Labels: automotive, reputatie, Toyota
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home