Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, August 08, 2010

Iedereen is bezig met wellness en levenskwaliteit

Consumenten blijven hun investeringen in gezondheid en wellness opvoeren. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Hartman Group. De onderzoekers voegen er aan toe dat de consumenten een gezonde voeding als een basis voor dat streven bestempelen. Hartman Group stelt dat de consument meer dan ooit verse en zuivere voeding als de grondslag voor gezondheid en wellness bestempelen. De onderzoekers merken op dat de consument verse en zuivere diëten als de eerste stap bestempelt om ziektes te voorkomen en te bestrijden, de vitaliteit te ondersteunen en de mentale energie op peil te houden.

Uit het onderzoek blijkt dat een gemiddeld Amerikaans gezin maandelijks voor 148,48 dollar wellness-gerelateerde aankopen doet. Dat is 19 procent van het totale maandbudget. Het gaat volgens de onderzoekers daarbij om een brede waaier van producten, gaande van voedingssupplementen tot producten die voordelen bieden op het gebied van cholesterol, gesatureerde vetten en zouten. De keuze wordt onder meer bepaald door de betrokken leeftijdscategorie. De oudere generaties zijn vooral gericht op producten die een positieve impact zouden kunnen hebben op de algemene gezondheid en het verouderingsproces, terwijl jongere generaties vooral gericht zijn om energie en stress.

"De grotere budgetten voor allerlei wellness-producten bevestigen een trend die al meer dan een decennium kan worden opgemerkt," aldus Laurie Demeritt, president van de Harman Group, tegenover het magazine Foodnavigator. "De consument koppelt wellness niet langer meer uitsluitend aan de behandeling van aandoeningen en de preventie van ziektes, maar legt daarbij steeds meer de nadruk op een betere levenskwaliteit. De consument zoekt naar producten en diensten die tot doel hebben zijn doelstellingen op het gebied van wellness te realiseren. Nagenoeg iedereen is op een bepaald niveau actief met wellness, wat voor fabrikanten en retailers bijzonder veel mogelijkheden creëert."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home