Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 21, 2010

Eén op drie consumenten noemt zichzelf een gamer

Eén op drie consumenten bestempelt zichzelf als een gamer. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van de Entertainment and Leisure Software Publishers Association (ELSPA) en de Interactive Software Federation of Europe (ISFE). De onderzoekers merken op dat dit cijfer in belangrijke mate het gevolg is van de groeiende populariteit van online en mobile gaming en niet noodzakelijk te wijten is aan het toenemend aantal console-gebruikers. Er wordt aan toegevoegd dat het gamen in Groot-Brittannië wordt gedomineerd door de computer en het internet en consoles slechts een ondergeschikt belang spelen. Er wordt aan toegevoegd dat de resultaten van het onderzoek goed nieuws vormen voor adverteerders die van het platform gebruik willen maken om hun merk of product te promoten.


Uit het onderzoek blijkt dat 32 procent van de Britten zichzelf als een gamer beschouwd. Er wordt aan toegevoegd dat 60 procent van de gamers gebruik maakt van online gaming-websites, waarbij de computer het meest populaire platform is. Daarnaast zegt 37 procent van de ondervraagde gamers gebruik maakt van sociale netwerken of niet game-gerelateerde websites zoals Facebook. Er wordt aan toegevoegd dat gamers niet alleen ontvankelijk zijn voor reclame in games, maar daar ook op antwoorden. Er wordt aan toegevoegd dat uit een onderzoek van het virtuele betaal-platform Offerpal Media gebleken is dat promoties in games door 100 procent van de spelers worden opgemerkt.


"Uit eerder onderzoek van het videogame-netwerk Massive en het adviesbureau Comscore dit jaar is gebleken dat reclame in games een rechtstreekse impact hebben op het gedrag van de gamer," aldus het magazine BizReport. Onder meer worden de trafiek naar websites en gerichte zoekopdrachten door game-reclames gestimuleerd. "Na een reclame voor de zoekmachine Bing in games bleek het bezoek en de zoekopdrachten naar Bing.com met 108 procent gestegen te zijn," merkt BizReport op. "Voor twee op drie betrokkenen betrof het bovendien een eerste bezoek. Bovendien bleek bijna 75 procent van de gamers zich een Bing-reclame herinnerd te hebben en 60 procent merkte op een positievere indruk gekregen te hebben over de zoekmachine. De reclame maakte het game volgens 67 procent van de ondervraagden ook realistischer."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home