Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 13, 2006

Computerspelletjes populair bij vrouwelijke dertigers

Vrouwen boven de dertig vormen een belangrijk publiek van websites waar ze een puzzel of een woordspel kunnen oplossen. Dat is althans de mening van Erik Goossens, directeur van de Eindhovense gamefabriek Zylom. Vrouwen zouden die online spelletjes volgens sommigen gebruiken als afleiding om de verminderde dynamiek in hun huwelijk op te vangen. Maar ook bij ouderen zijn dergelijke spelletjes blijkbaar bijzonder in trek.

De website van Zylom, inmiddels overgekocht door RealNetworks, zou dagelijks door negentigduizend vrouwen worden bezocht. De oprichters merkten dat het aantal bezoekers een grote groei kende wanneer zondagavond op televisie de voetbaluitzendingen begonnen. Goossens vertelde aan het Nederlandse dagblad Het Parool dat die televisieprogramma's voor vele vrouwen een signaal blijkt te zijn om achter de computer te gaan zitten.

Volgens Michael Schutzler, directeur van RealNetworks, is het succes van dergelijke websites bij vrouwen van boven de dertig vooral te wijten aan de periode van hun leven die ze op dat ogenblik doormaken. "Voordien hadden ze het wellicht te druk met hun carrière en met dating," meende hij. "Boven de dertig vermindert echter de dynamiek in hun relatie en zoeken ze afleiding." Maar ook senioren zijn volgens Schutzler grote fans van internetspelletjes. "Dat is voor oudere vrouwen een belangrijk hulpmiddel om hun geheugen te trainen," benadrukte hij.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home