Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 31, 2005

Twijfelaars moeten emotioneel benaderd worden

Het publiek heeft altijd sceptisch gestaan tegenover reclameboodschappen, maar de Journal of Advertising stelt dat dit wantrouwen toeneemt naarmate er meer reclame komt. Die groep sceptici kunnen volgens het magazine best met emotionele boodschappen benaderd worden. Informatieve campagnes worden toch niet geloofd.

"Hoewel reclame aan strengere restricties moet voldoen dan journalistiek, zijn er heel wat consumenten die sceptisch staan tegenover de boodschappen van adverteerders hen vertellen," merkt de Journal of Advertising op. "Sommigen zijn zo sceptisch dat ze al vooraf niet geloven wat de reclame te vertellen heeft en alle informatie van adverteerders wantrouwen," stipt het magazine aan.

Opgemerkt wordt dat die scepsis niet nieuw is. "Al zolang reclame bestaat, zijn er mensen die vraagtekens zetten bij de inhoud van commerciƫle boodschappen," aldus de Journal of Advertising. "Toch moeten adverteerders met dat gegeven heel zorgvuldig omspringen. Naarmate de hoeveelheid reclame toeneemt, dreigt immers ook het aantal sceptici steeds verder te stijgen."

De adverteerders moeten deze groep volgens het magazine op een heel overwogen benaderen. "Uit onderzoek is immers gebleken dat het niet veel zin heeft om twijfelaars te benaderen met informatievere reclame," wordt er opgemerkt. "Men gelooft dat toch niet. Het is dan ook beter om deze groep te benaderen met emotionele boodschappen. Met emoties kan men het immers moeilijk oneens zijn."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home