Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 23, 2005

Minstens drie mailadressen per persoon


E-mail is een dagelijks bestanddeel geworden van het leven. Dat besluit DoubleClick Email Solutions uit zijn 'Consumer Email Study'. Daarbij blijkt immers dat e-mail tot de vaste bezigheden van het publiek behoort.

De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat driekwart van de respondenten op het werk zijn e-mail enkele keren per dag controleert. Maar die beroepsmatige e-mails blijken ook 's avonds thuis (55 procent) en tijdens het weekend (54 procent) nagekeken te worden.

Bijna de helft van de respondenten had minstens drie mail-adressen. Daarbij wordt één adres door 95 procent als belangrijkste beschouwd. Bijna driekwart van de respondenten gebruikt altijd hetzelfde mail-adres om online aankopen te doen.

"De studie toont duidelijk aan dat e-mail zich bij de meeste consumenten gevestigd heeft als een cruciaal communicatiemiddel," aldus de onderzoekers. "Dit betekent ook grote mogelijkheden voor marketeers, maar daarbij moet men verfijnd genoeg tewerk gaan, zodat de communicatie verloopt volgens de eisen van de consument."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home