Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, December 11, 2005

Groot vertrouwen in weblogs?

Toplui van de autoindustrie moeten zich meer actief toeleggen op het bloggen. Op die manier kunnen ze nieuwe strategische niches ontdekken voor de verkoop van hun producten. Dat stelt Art Spinella, directeur van CNW Marketing Research. De autosector zal zich volgens Spinella trouwens meer toeleggen op online reclame.



"In 2006 zal reclame voor de sector van nieuwe wagens zich meer op het internet, zij het nu online kranten of blogs," zegt Spinella op de website van de American International Automobile Dealers (Aiada.org). Er is volgens hem een groeiende interesse in weblog-reclame. "Het vertrouwen in weblogs ligt bijzonder hoog en steeds meer mensen lezen verscheidene blogs per dag," benadrukt Spinella.

Dat zal volgens Spinella tot gevolg hebben dat men steeds meer pogingen zal opmerken om reclame te voeren op enkele van de grotere en meer invloedrijke weblogs die een relatief groot publiek hebben. "Dit is het eerste jaar dat we echt een duidelijk zich hebben om het aantal mensen dat weblogs leest, hoe ze gelezen worden en wat er gelezen wordt."

Spinella voegt er aan toe dat weblogs een heel nieuwe markt vormen die twee of drie jaar geleden nog niet bestond, maar voor de conventionele media een groeiende concurrentie betekent.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home