Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 23, 2005

Apple-website groeit dankzij iTunes

Vooral dankzij de populariteit van iTunes is de website van Apple Computer tijdens de maand november de snelst groeiende geweest van alle grote merken. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Nielsen/NetRatings. De website kreeg vorige maand 30,8 miljoen unieke bezoekers, waarmee een groei van 57 procent gerealiseerd werd ten opzichte van het jaar voordien. Toen werden er 19,6 miljoen bezoekers geteld.

Na Apple mochten Google (29 procent) en Amazon (16 procent) zich in de grootste aangroei van bezoekers op hun website verheugen. Met 104 miljoen unieke bezoekers blijft Yahoo veruit de meest populaire website van de wereld. De voorbije maand zag Yahoo een groei van tien procent tegenover twaalf maand voordien, maar daarmee klasseert de website zich bij de stijgers pas op de zevende plaats.

Wanneer niet alleen rekening gehouden wordt met de allergrootste spelers, maar alle websites met minstens één miljoen bezoekers bekeken worden, is de fotosharing-website PhotoBucket de grootste groeier. Verleden jaar november had die site 983.000 bezoekers. Vorige maand was dat opgelopen tot 15,6 miljoen. PhotoBucket ging daarbij MySpace en Facebook, twee websites rond social networking, vooraf. Wikipedia slaagde erin zijn bezoekersaantallen te verviervoudigen en klasseerde zich daarmee op een negende plaats.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home