Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 07, 2005

Radio niet populair bij reclamemakers

Reclamemakers hebben een voorkeur voor televisiespots. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek in opdracht van de reclameregie Ster. Radio is daarentegen bijzonder weinig populair. Iets meer dan één op vijf creatieven (21 procent) zegt echter geen voorkeur te hebben voor een bepaald medium.

Onderzoekers van het bureau Nipo kwamen tot de vaststelling dat 25 procent van de reclamemakers het liefst commercials maakt voor televisie. Daarna volgen buitenreclame (24 procent), tijdschriften (17 procent), dagbladen (9 procent), internet (3 procent) en radio (1 procent).

"De reclamemakers zijn van mening dat het moeilijk is om zich te onderscheiden in een radiocommercial," aldus het magazine Adformatie. "Bijna 70 procent vindt dat radiocommercials op elkaar lijken."

Voor 80 procent van de reclamemakers is het script het belangrijkste onderdeel van de radiocommercial en 60 procent noemt de stem bepalend. Iets meer dan de helft (51 procent vindt dat meer tijd aan radio zou moeten worden besteed.

De Ster wil het radio-medium meer positief in het daglicht stellen. Daarbij geeft men onder meer het boek 'Moet je luisteren' van Wilbert Schreurs uit.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home