Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 28, 2005

AmBev weet dorstigen te vinden


De Europese en Amerikaanse brouwers maken een moeilijke periode door, maar dat geldt blijkbaar niet voor het Braziliaanse AmBev. De dochter van Inbev zou zijn inkomsten volgens analisten tijdens het derde kwartaal van het jaar zomaar eventjes verdrievoudigd zien hebben.

De winsten tijdens het derde kwartaal bedragen volgens analisten 384,2 miljoen reais (168,5 miljoen dollar), tegenover 131,7 miljoen reais tijdens dezelfde periode vorig jaar en 305,2 miljoen reais tegenover het tweede kwartaal. Zowel op de eigen markt als in het buitenland zou AmBev uitstekende gepresteerd hebben.

AmBev (Companhia de Bebidas das Americas) domineert al lange tijd de Braziliaanse markt. Het bezit de drie grootste Braziliaanse bieren (Skol, Brahma en Antartica) en is tevens eigenaar van de brouwerijen Labatt (Canada) en Quinsa (Argentiniƫ). Bovendien heeft AmBev vestigingen in diverse andere Zuid-Amerikaanse landen.

De omzet ging met 4,4 procent vooruit tegenover het derde kwartaal vorig jaar. In Braziliƫ, de grootste markt, ging het verkochte volume met 3,4 procent omhoog. Dit jaar zag Ambev zijn omzet al met 8,3 procent stijgen. Op de Braziliaanse markt kende de groep tot nu toe een groei van 10 procent. Ambev heeft nu 68,3 procent van de Braziliaanse biermarkt in handen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home