Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 16, 2005

Vijftigplussers gemakkelijker groep online marketing?


Vijftigplussers doen vaker mee met een online actie dan jongeren. Daarnaast surfen zij sneller naar een website die in een commercial wordt genoemd en staan ze meer open ten opzichte van e-mailmarketing. Dit blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse communicatiebureau Clockwork en de Rijksuniversiteit Groningen.

Uit het onderzoek bleek dat 31 procent van de 50-plussers wel eens deelneemt aan een online actie. In de leeftijdscategorie van 25 tot 34 jaar valt dat terug tot 26 procent. De 50-plussers vinden volgens de onderzoekers vooral het opvragen van samples interessant.

Daarnaast regristreert 27 procent van de oudere generatie zich geregeld bij online acties, terwijl dat bij jongeren daalt tot 22
procent. Bovendien geeft 38 procent van de 50-plussers meestal toestemming voor het verzenden van e-mail bij de registratie. In de jongere generatie is slechts 22 procent daartoe bereid.

Bij een registratie vult zelfs 91 procent van de 50-plussers zijn e-mail adres in en 60 procent vermeldt ook zijn naam en interesses in producten of diensten. Ook is 20 procent bereid om zijn adres te geven. Tenslotte blijken 50-plussers ook vaker (24 procent) op banners te klikken dan jongeren (6 procent).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home