Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 02, 2005

Sponsored magazines leveren grote respons op


Sponsored magazines leveren meer respons op dan algemeen wordt gedacht. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Millward Brown in opdracht de Britse Association of Publishing Agencies. De magazines worden door de consument ook even hoog ingeschat als de gewone publiekstijdschriften.

De gemiddelde respons in de onderzochte sectoren - retail, automotive en financiƫn - lag op 44 procent. In de retail-sector blijkt 78 procent van de consumenten na het lezen van een sponsored magazine actie te ondernemen. Merkloyaliteit is onder lezers bovendien 32 procent hoger dan onder niet-lezers. Ook geven zij 8 procent meer uit bij het merk, maar in de retailsector loopt dat zelfs op tot 21 procent.

Klanten blijken gemiddeld 25 minuten in een tijdschrift te lezen. "Een redactioneel onafhankelijke inhoud geeft een duidelijke versterking van het merkimago van 9 procent," aldus de onderzoekers. "Sponsored magazines doen ook niet onder voor publiekstijdschriften qua waardering en gebruik. Net als bij publieksbladen wordt het magazine meermaals geopend, bewaard of doorgegeven."

De klanten lezen sponsored magazines in hun eigen tijd en tempo, waardoor ze volgens Millward Brown een goed voorbeeld zijn van permission based marketing. In Groot-Brittannie kent de sector ook een enorme groei. Tijdens het voorbije decennium zag men zelfs een stijging van 244 procent. De jaarlijkse omzet van 532 miljoen euro zou de volgende vijf jaar groeien met nog eens 787 miljoen euro.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home