Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 02, 2005

Londen test Bluetooth-reclame


Op zes locaties in Londen werd een test uitgevoerd met billboards die berichten sturen naar telefoons met Bluetooth. Daarbij bleek 17 procent van de bezitters bereid te zijn om een reclamespot voor het nieuwe album van Coldplay te downloaden. De volgende maanden zou het experiment in dertig spoorwegstations verder gezet worden.

De billboards, die op zes treinstations stonden, detecteerden in twee weken tijd 87.000 telefoons met Bluetooth. Achter het billboard staat een zender die speurt naar Bluetooth-telefoons. Het apparaat heeft een standaardbereik van honderd meter, maar ook 250 meter zou mogelijk zijn. Het systeem, BlueCasting, is ontwikkeld door Filter UK.

Het billboardbedrijf Maiden Group zou van plan zijn de BlueCasting-techniek de volgende achttien maanden op dertig Britse treinstations installeren. Wie niet geïnteresseerd is in de reclame, kan de Bluetooth-functie van zijn mobiele telefoon uitschakelen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home