Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, September 24, 2005

Mijn dermatoloog heet Toyota


Toyota is van plan om auto's op de markt te brengen die huiduitslag bestrijden. De Japanse autocontructeur zegt immers te werken aan een zetelbekleding met dermatologische eigenschappen. Dat benadrukte een woordvoerder tijdens de Reuters Autos Summit. Nog tal van andere innovaties zijn voorzien, ook door andere merken.

Jim Press, directeur van de Amerikaanse Toyota-afdeling, stipte aan dat het belangrijk zal worden om het rijcomfort en -plezier van de autobestuurder te verhogen. De helende zetelbekleding en andere technologische interieur-innovaties zouden volgens Press al over enkele jaren op de markt zou kunnen kopen.

Verder denkt Toyota aan de ontwikkeling van een stuurwiel ten behoeve van diabetes-patiënten. Door gewoon het stuur vast te grijpen zouden de suikerzieken het suikergehalte in hun bloed moeten kunnen meten.

Het stuurwiel zou in de toekomst zelfs het temperament en de bloeddruk van de chauffeur kunnen meten. Die resultaten zouden de kleur van de autolichten kunnen bepalen, waardoor de andere weggebruikers op de hoogte zouden zijn van de mentale toestand van de bestuurder.

Maar Toyota denkt daarnaast nog aan interieur-elektronica om de consument via één centrale bron in de auto toegang te geven tot nieuws, muziek en verkeersinformatie, zelfs films-on-demand. Daarbij zou de Japanse autoconstructeur gebruik willen maken van satelliet-technologie.

Reuters merkt op dat ook andere autobouwers, zoals General Motors en Ford, tijdens de Auto Summit het belang van meer gesofistikeerde interieurs benadrukten. Geen van de betrokken merken wenste echter dieper in te gaan op die toekomstvisies.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home