Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 02, 2005

Japanners kopen duurdere juwelen


Na twee jaar flauwe verkopen heeft juwelenverkoper Tiffany tijdens het tweede kwartaal van het jaar zijn winst op de Japanse markt opnieuw kunnen opdrijven. Dat heeft volgens het Amerikaans bedrijf in grote mate te danken aan een nieuwe strategie, waarbij de nadruk wordt gelegd op duurdere juwelen.

Wereldwijd zag Tiffany tijdens het tweede kwartaal van het jaar zijn winst met 53 procent aangroeien. De netto inkomsten van het bedrijf groeiden van 33,1 miljoen dollar tot 50,6 miljoen dollar. De verkoop groeide aan tot 526,7 miljoen dollar. Het bedrijf noemde zijn progressie in opmerkelijk. Daar maakte Tiffany immers twee flauwe jaren door.

Tiffany-topman Michael Kowalski dokterde een nieuwe strategie uit. Door het op de markt brengen van nieuwe designs met goud en diamant in plaats van zilveren wou hij daar de verkoop stimuleren. Arun Daniel, analist bij ING Investment Management, stelde in het magazine Bloomberg dat die strategie duidelijk gewerkt heeft.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home