Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 07, 2005

Bedrijven werken met onjuiste data


Bedrijven werken met weinig accurate gegevens. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Dynamic Markets. Wereldwijd beweert slechts veertien procent van de publieke en private organisaties met klantengegevens te werken die honderd procent correct zijn. Bijna driekwart van de bedrijven geeft nochtans toe dat dit probleem een negatieve invloed heeft op hun winstmarge.

"Meestal wordt een gebrek aan tijd of interne mogelijkheden verantwoordelijk gesteld voor een gebrekkige databank," stipt het magazine DMNews aan. "Dat wordt door 65 procent van de respondenten naar voor gebracht. Daarnaast stelt nog eens 55 procent niet de beschikking te hebben over doorzichtige klantengegevens. Tenslotte zegt 49 procent dat budgetproblemen de belangrijkste oorzaak van het euvel zijn."

Slechts 42 procent van de organisaties blijkt de beschikking te hebben over een gespecialiseerde databank-manager. In de zakelijke sector daalt dat cijfer zelfs tot 34 procent. "Nochtans geeft 75 procent van de bedrijven toe dat door het gebrek aan degelijke gegevens mogelijke opportuniteiten gemist worden, waardoor ook naast mogelijke winsten wordt gegrepen."

De studie werd uitgevoerd bij 550 publieke en private organisaties in Australiƫ, Belgiƫ, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Singapore, Spanje, Groot-Brittanniƫ en de Verenigde Staten. De ondervraagden kwamen uit de sectoren banking, verzekering, retail, telecom, ontspanning, nutsbedrijven, toerisme en de overheid.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home