Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 26, 2005

Pop-art voor Levi Strauss


Levi Strauss komt weldra op de markt met een kledinglijn die voorzien is met beelden van het werk van kunstenaar en pop-art goeroe Andy Warhol. Daarmee wil het Amerikaanse jeansmerk opnieuw een zeker cachet verwerven.

"Levi's jeans werden niet alleen door Andy Warhol zelf gedragen, maar verschenen ook in het werk van de kunstenaar," merkt The New York Post op. "Het inschakelen van Warhol is voor Levi's dan ook niet alleen een poging om de dalende verkopen opnieuw op te krikken, maar ook om het merk opnieuw een zeker cachet te bezorgen."

Levi's tekende een overeenkomst met de Andy Warhol Foundation voor het opzetten van Warhol Factory X Levi's. De nieuwe kledinglijn zou volgend jaar in de winkelrekken liggen. Broeken zouden een prijs halen van 190 tot 250 dollar, terwijl de vraagprijs voor jassen zou variƫren van 80 tot 300 dollar.

Volgens Levi's-topman Phil Marineau moet de nieuwe lijn een eerbetoon worden aan Warhol, wiens iconische schilderijen en drukwerken aan bepaalde merken (Campbell's Soup) of beroemdheden (Marilyn Monroe en Jacqueline Kennedy-Onassis) een eigen aureool bezorgde.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home