Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 03, 2005

Groot-Brittannie grootste mediamarkt Europa


De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting met gemiddeld 7,3 procent per jaar groeien en in 2009 een waarde vertegenwoordigen van 1,8 miljard dollar. Dat blijkt uit een studie van PricewaterhouseCoopers. Gesteld wordt dat een groot deel van de groei afkomstig is uit nieuwe vormen van online bestedingen, vooral door breedbandtoegang.

In zijn 'Global Entertainment & Media Outlook' stipt PwC aan dat de totale inkomsten uit de online bestedingsvormen wereldwijd zeer sterk zullen toenemen, van 11,4 miljard dollar in 2004 tot bijna 73 miljard dollar in 2009. "Daarnaast zijn de opleving van de economie, de groei in reclame-uitingen in combinatie met de groeiende online distributie van muziek, films, boeken en videogames een belangrijke stimulans voor de groei in de sector," aldus de onderzoekrs.

In 2004 was Groot-Brittanniƫ met 74 miljard dollar de grootste entertainment- en mediamarkt in Europa, gevolgd door Duitsland (62 miljard dollar) en Frankrijk (46 miljard dollar). "Deze topdrie blijft onveranderd tot 2009, waarbij van de drie landen de Britse markt de snelste groei zal laten zien," stipt PwC nog aan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home