Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 03, 2005

Anheuser-Busch voor de rechter



In de Verenigde Staten is een proces begonnen tegen brouwer Anheuser-Busch. Het bedrijf zou bewust de reputatie van een verdeler onderuit hebben gehaald om de distributeur goedkoper te kunnen overnemen. Er is een schadeclaim op komst van twee tot vijf miljard dollar.

Anheuser-Busch zou een geheim plan hebben om de reputatie van Maris Distributing te beschadigen. Maris werd uitgebaat door de familie van baseball-legende Roger Maris, die het bedrijf in de laatste jaren van zijn sportcarrière oprichtte. De gewezen sportman overleed in 1985 en liet het bedrijf na aan een aantal familieleden.

De biergigant beëindigde het contract met Maris in 1997. Daarbij vielen nogal zware woorden. Zo zou er gewag gemaakt zijn van gangsterpraktijken. Maris benadrukt nu dat die roddelcampagne van Anheuser-Busch diende om de overnameprijs voor de distributeur te doen dalen.

Anheuser-Busch houdt echter vol alleen maar de waarheid gezegd te hebben. "De distributeur voldeed niet aan de normen en stak oud bier in een nieuwe verpakking," stelt de brouwer. Een uitspraak wordt over vier weken verwacht.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home