Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 02, 2005

Briatore in exclusieve mode



Met het Benneton-merk scoorde de flamboyante Flavio Briatore enorme successen. De baas van het F1-team Renault komt nu echter op de markt met een bijzonder exclusieve kledinglijn. De prijzen zorgen ervoor dat niet iedereen morgen op straat zal rondlopen met een stuk textiel van het merk 'Billionaire Couture'.

'Billionaire Couture' is genoemd naar de nachtclub van Briatore en is uitsluitend bedoeld voor de rijken der aarde. "Ik wil dat mensen een ontwerp van Billionaire Couture meteen kunnen herkennen," benadrukt Angelo Galasso, die de lijn met Briatore ontwierp. "Italiaanse mode draait tegenwoordig meer om het merk dan om de kleding zelf. Wij proberen origineler te zijn."

Spijkerbroeken van Billionair Couture hebben dan ook knopen van echt goud en kosten tussen de vijfhonderd en duizend dollar. Een eenvoudig T-shirt kost rond de driehonderd dollar. In de jasjes, vanaf zesduizend dollar, zijn diamanten en robijnen verwerkt. Bovendien worden alle kledingstukken exclusief verpakt in een cederhouten kist.

Multimiljonair Briatore is goed bevriend met Luciano Benetton en vergaarde zijn fortuin als diens handelspartner. Dankzij Briatore werd de kledinglijn van Benetton in Amerika op de markt gebracht en Briatore wed later ook baas van het F1-team van Benneton. Onder zijn leiding haalde het team met piloot Michael Schumacher grote successen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home