Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, July 30, 2005

Prostitutie speelt in op topsport



Dat grote sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het Wereldkampioenschap Voetbal grote commerciƫle ondernemingen zijn, is geen groot geheim. Niet alleen door de uitzendrechten en sponsorcontracten, maar ook door de lucratieve nevenactiviteiten die ze doen ontstaan. Zoals de prostitutie.

Een Duits bedrijf wil ter gelegenheid van het Wereldkampioenschap Voetbal volgend jaar in de onmiddellijke omgeving van het Olympisch Stadion in Berlijn een gigantisch bordeel openen. Daar zou ruimte zijn voor zestig sekswerkersters. Ook die activiteiten staan immers niet stil tijdens dergelijke evenementen.

Het complex zou de naam krijgen van Artemis, de Griekse godin van de jacht. De opening is voorzien voor september. Het bordeel zou een whirlpool, een sauna en een buffet-restaurant omvatten. In totaal zouden er een honderdtal prostituƩes aan de slag kunnen gaan.

Ook in andere Duitse voetbalsteden zijn er initiatieven in die richting. Dortmund zou houten drive-in seks-garages opstellen, zodat de prostitutie uit het straatbeeld gehouden zou worden. De Berlijnse burgemeester Klaus Wowereit is echter niet opgezet met het Artemis-project, al hebben de initiatiefnemers opgemerkt voor kwaliteit te zullen zorgen. "Dit hebben we echt niet nodig," aldus het commentaar van Wowereit.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home