Marketeers zijn verblind
Marketeerz zijn verblind door de glamour van de reclame. Die opmerking maakt Peter van Campen, commercieel directeur bij de Nederlandse brouwer Heineken. Ze zouden volgens hem veel meer gericht moeten zijn om de daadwerkelijke doelstellingen van de verkoop.
"Marketeers laten zich te zeer verblinden door de glamour van reclame en moeten meer sales-driven zijn," benadrukt Peter van Campen in het tijdschrift Adformatie. De Heineken-man stelt zich uiterst op kritisch over marketeers die zich te weinig gelegen laten liggen aan verkoopdoelstellingen.
"Veel marketeers richten zich teveel op reclame," voert hij aan in het magazine. "Er hangt teveel glamour rond marketing. Een opname van een reclamefilm in Californië is leuk, maar men realiseert zich onvoldoende dat het profitable sales moet genereren."
"Reclame laat een afname van effect zien," zegt hij nog. "Ze moet meer geïntegreerd worden een globale verkoopsgerichte communicatie. "Dat is misschien niet zo chique om intern mee te scoren, maar het is minstens zo belangrijk," voert hij aan.
De invloed van de tradionele marketeer neemt volgens Van Campen zienderogen af. "Daarom is trade marketing momenteel ook zo in opkomst," stelt hij. "Het is mijn sterke overtuiging dat marketeers sales-ervaring moeten hebben. In Nederland zijn marketeers te weinig ondernemend. Ze benadrukken problemen en gaan niet tot actie over. Dat is het denken waar de traditionele marketeer in vastzit."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home