Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 20, 2012

Consument wil meer betalen voor product met organisch label

Consumenten zijn bereid om een extra prijs te betalen voor vleesproducten met een organisch label. Dat geldt echter vooral voor consumenten die al occasioneel of vaak organische producten kopen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Arkansas. Het niveau van de bereidheid om een extra bedrag te bepalen, hangt volgens de Amerikaanse onderzoekers echter af van het type van organische label dat wordt gehanteerd.

De onderzoekers stelden vast dat de consument bereid is om 35 procent extra te betalen voor een kippenproduct met een algemeen organisch label. Wanneer een label van het Amerikaans ministerie van landbouw wordt aangeboden, blijkt men gemiddeld echter 104 procent extra te willen betalen voor hetzelfde product. Om in aanmerking te komen voor een label van het ministerie van landbouw moeten producten voldoen aan bepaalde vereisten van productie en verwerking.

Consumenten die niet gewoon zijn om organische producten te kopen, blijken echter minder snel bereid te zijn om een premium te betalen. Occasionele consumenten van organische producten zijn bereid om een extra bedrag van 35,7 procent te betalen voor een algemeen label en 97,3 procent voor een officieel label van het ministerie van landbouw. Courante kopers van organische producten willen daarentegen 146 procent meer betalen voor een algemeen label en 244,3 procent voor een officieel label van het ministerie van landbouw.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home