Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 20, 2012

Omzet Indiase consumptiemarkt staat voor verdrievoudiging

De omzet van consumptiegoederen zal in India tegen het einde van het decennium meer dan verdrievoudigen. Daarmee wordt een gigantische markt gecreƫerd voor producenten en retailers. Dat is de conclusie van een rapport van de Boston Consulting Group en Confederation of Indian Industry. De sector liet twee jaar geleden in India een omzet optekenen van 977 miljard dollar, maar dat zal tegen het einde van het decennium volgens het rapport gestegen zijn tot 3,6 triljoen dollar.

De trend wordt volgens de onderzoekers gedragen door een groeiende welvaart, de grotere aspiraties van de shoppers en de adoptie van steeds meer gesofisticeerde mediagewoontes. Er wordt daarbij opgemerkt dat de werkende klasse tegen het midden van het volgende decennium 70 procent van de totale Indiase populatie zal vertegenwoordigen, waarmee volgens het rapport de basis wordt gelegd voor een belangrijke economische groei en toenemende consumentenbestedingen.

Op dit ogenblik vertegenwoordigt voeding 31 procent van het Indiase gezinsbudget, gevolgd door transport (18 procent), huisvesting (14 procent), onderwijs en ontspanning (7 procent), kleding (6 procent), gezondheid (5 procent) en duurzame consumptieproducten (4 procent). Er wordt aan toegevoegd dat de bestedingen aan consumptiegoederen tot het einde van het decennium met gemiddeld 14 procent per jaar zullen stijgen, tegenover een wereldwijde groei van 5,5 procent en een toename met 9 procent in de opkomende markten.

Tegen het einde van het decennium zal India ongeveer 5,8 procent van de wereldwijde consumptie vertegenwoordigen, tegenover een aandeel van 2,7 procent op dit ogenblik.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home