Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 17, 2012

India staat voor belangrijke consolidatie televisiesector

De Indiase televisiesector, de grootste categorie in reclame en media van het land, staat dit jaar voor een consolidatie. Daarmee zal de huidige extreme fragmentatie worden bijgestuurd. Dat zegt Jehil Thakkar, hoofd media en entertainment bij consulent KPMG, tegenover de krant Economic Times. De mediabedrijven zullen volgens Thakkar in India een portfolio proberen op te bouwen die alle genres, geografische gebieden en talen kan combineert, zodat een nationale aanwezigheid kan worden opgebouwd.

"Het is al een langere tijd relatief rustig gebleven in de Indiase mediasector, maar er biedt zich een ideale omgeving aan voor acquisities," merkt Jehil Thakkar op. De krant voegt eraan toe dat deze stroming kan worden gestimuleerd door de beslissing van de Indiase overheid om het hele kabelnetwerk over twee jaar helemaal te digitaliseren. Dat moet volgens de Economic Times leiden tot hogere inkomsten uit abonnementen, lagere distributiekosten en mogelijkheden om het bereik meer precies op te meten.

Op dit ogenblik zijn er naar schatting in India meer dan zeshonderd televisie-kanalen operationeel. Het land telt meer dan 100 miljoen abonnees van betaaltelevisie. Volgens consulent PricewaterhouseCoopers moet verwacht worden dat de omzet van de televisiesector tegen het midden van het decennium van 5,7 miljard dollar naar 11,4 miljard dollar zal zijn toegenomen. Daarbij zou de distributie 62 procent van de inkomsten genereren, gevolgd door reclame (33 procent) en content (5 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home