McDonald's verlengt sponsoringcontract Olympische Spelen
De Amerikaanse restaurantketen McDonald's heeft zijn wereldwijd sponsoringcontract met het International Olympic Committee (IOC) tot het einde van het decennium verlengd. De Amerikaanse restaurantketen is al meer dan vijfendertig jaar betrokken bij de Olympische Spelen. Gerhard Heiberg, voorzitter van de IOC Marketing Commission, wees erop dat de langdurige samenwerking met McDonald's en andere leidinggevende bedrijven de aantrekkingskracht van het Olympisch merk als een wereldwijd marketing-platform bevestigt.
"De betrokkenheid van McDonald's bij de Olympische Spelen gaat terug tot de tweede helft van de jaren zestig," merkt het webmagazine DigitalJournal op. "De keten zette toen een luchtbrug op naar de Olympische Winterspelen in het Franse Grenoble om hamburgers aan te voeren voor de Amerikaanse atleten, die klaagden over heimwee naar een Amerikaans menu." Door de overeenkomst is McDonald's de enige foodservice-retailer die op de Olympische sites voedsel mag serveren aan de atleten en het publiek.
In het Olympic Park in Londen zal McDonald's tijdens de zomerspelen dit jaar vier restaurants opzetten. Eén vestiging is gereserveerd voor de atleten in het Olympic Village, terwijl ook in het Main Press Centre een restaurant wordt gereserveerd voor journalisten. De andere twee vestigingen zijn toegankelijk voor het publiek. Het huidige sponsoringcontract zou na het einde van de Olympische Spelen in Londen aflopen. Naast McDonald's hebben ook al Coca-Cola, Dow Chemical, General Electric, Omega, Procter & Gamble en Visa hun contract tot het einde van het decennium verlengd.
De waarde van het sponsoringcontract met McDonald's heeft een geraamde waarde van ongeveer 200 miljoen dollar.
"De betrokkenheid van McDonald's bij de Olympische Spelen gaat terug tot de tweede helft van de jaren zestig," merkt het webmagazine DigitalJournal op. "De keten zette toen een luchtbrug op naar de Olympische Winterspelen in het Franse Grenoble om hamburgers aan te voeren voor de Amerikaanse atleten, die klaagden over heimwee naar een Amerikaans menu." Door de overeenkomst is McDonald's de enige foodservice-retailer die op de Olympische sites voedsel mag serveren aan de atleten en het publiek.
In het Olympic Park in Londen zal McDonald's tijdens de zomerspelen dit jaar vier restaurants opzetten. Eén vestiging is gereserveerd voor de atleten in het Olympic Village, terwijl ook in het Main Press Centre een restaurant wordt gereserveerd voor journalisten. De andere twee vestigingen zijn toegankelijk voor het publiek. Het huidige sponsoringcontract zou na het einde van de Olympische Spelen in Londen aflopen. Naast McDonald's hebben ook al Coca-Cola, Dow Chemical, General Electric, Omega, Procter & Gamble en Visa hun contract tot het einde van het decennium verlengd.
De waarde van het sponsoringcontract met McDonald's heeft een geraamde waarde van ongeveer 200 miljoen dollar.
Labels: McDonald's, Olympische Spelen, sponsoring
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home