Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 27, 2012

Britten geven nog altijd voorkeur aan traditionele media

Een grote meerderheid van de Britse consumenten heeft nog altijd een voorkeur voor traditionele mediakanalen boven hun digitale tegenhangers. Dat is de conclusie van een rapport van consulent KPMG en het onderzoeksbureau YouGov. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat 59 procent van de Britse consumenten nog altijd een voorkeur bleek te hebben voor traditionele media, terwijl 28 procent digitale media verkoos. Een groep van 13 procent kon geen voorkeur uitspreken.

Bij de voorstanders van traditionele media zegt 82 procent liever televisieprogramma's en bioscoopfilms op een televisiescherm te bekijken dan op een computer. Bovendien zegt 82 procent bij het lezen liever een fysieke drager te gebruiken dan een beeldscherm. Er wordt opgemerkt dat televisie nog verder vooruitgang blijft boeken, want vier jaar geleden gaf slechts 76 procent voorkeur aan het medium boven computers. Bij de gedrukte media is er daarentegen sprake van een negatieve trend, want daar werd twee jaar geleden een recordhoogte van 89 procent opgetekend.

Bij de voorstanders van nieuwe media wijst 84 procent naar de mogelijkheden van het gebruik van content on-demand, gevolgd door de gratis toegang tot content (74 procent), gebruiksvriendelijkheid (66 procent) en de gemakkelijker toegang tot boeiende content (64 procent). De onderzoekers stelden verder vast dat er bij het publiek een grote afkeer blijft bestaan tegenover betalende content, waarbij gezegd wordt dat 82 procent naar een ander platform zou overschakelen wanneer hen zou gevraagd worden om voor content te betalen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home