Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 14, 2012

Brits bedrijfsleven staat voor acht weken Olympische sneeuwstorm

De meerderheid van de Britse bedrijven verwacht door de organisatie van de Olympische Spelen en Paralympics in Londen volgende zomer met personeelsproblemen geconfronteerd te zullen worden, maar toch blijkt een belangrijpe groep geen enkel plan ontworpen te hebben om zich aan het verloop van het evenement aan te passen. Dat is de conclusie van een enquĂȘte in opdracht van telecom-operator British Telecom.

Uit het onderzoek blijkt dat 87 procent van de Britse bedrijven tijdens de Olympische Spelen verwacht met problemen, zoals de afwezigheid van medewerkers, geconfronteerd te zullen worden. Bij openbare instellingen daalt dat tot 65 procent. Ongeveer 40 procent geeft aan problemen met de personeelsbezetting te verwachten omwille van verkeersopstoppingen of personeel dat vroegtijdig wil vertrekken om wedstrijden te kunnen volgen.

Uit een onderzoek van British Telecom over de Olympische Winterspelen in Vancouver twee jaar geleden bleek dat uiteindelijk slechts 28 procent van de bedrijven daadwerkelijk problemen had gemeld. De onderzoekers zeggen dat bedrijven er toch moeten voor zorgen voldoende ingedekt te zijn. "Wanneer het in Londen sneeuwt, valt alles gedurende twee dagen stil," merken ze op. "De Olympische Spelen kunnen worden vergeleken met een sneeuwval van acht weken lang."

British Telecom stelde vast dat 70 procent van de bedrijven hun flexibele werkregeling willen verfijnen tegen de start van de Olympische Spelen. Ook denkt 33 procent aan het inhuren van tijdelijk personeel. De onderzoekers benadrukken dat bedrijven ook vooraf zouden moeten polsen naar de plannen van het personeel, zodat men zich beter kan voorbereiden. Ook wordt opgemerkt dat 29 procent van de bedrijven geen enkele regeling heeft voorzien.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home