Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, December 18, 2011

Retail snelste groeicategorie in mobiel shoppen

Retail vormde het voorbije jaar de snelste groeicategorie in mobiel shoppen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat tijdens de maand september van dit jaar in de Verenigde Staten 21,2 miljoen mobiele gebruikers een bezoek brachten aan retail-content. Dat betekent een stijging met 95 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De onderzoekers merken op dat smartphone-gebruikers een voorkeur hebben voor browsers tegenover applicaties, maar bij de iPhone-bezitters is dat verschil heel beperkt.

"Ook meer gevestigde mobiele categorieën zoals de reissector, restaurants en bioscopen laten nog altijd een groei optekenen, maar de stijging in de populariteit van mobiele retail is veel opvallender," merkt het webmagazine eMarketer op. "Bij de retail-consumenten zegt bovendien 17 procent nagenoeg dagelijks een bezoek te brengen aan mobiele content, terwijl 28 procent gewag maakt van minstens één bezoek per week. Een groep van 55 procent heeft het over één tot drie keer per maand."

De belangrijkste mobiele activiteit is het vinden van een winkellocatie (33 procent), gevolgd door prijsvergelijkingen (21 procent) en het zoeken naar kortingen of coupons (20 procent). De onderzoekers stellen dat retailers niet alleen voorbereid zouden moeten zijn om content te voorzien die mobiele gebruikers kan interesseren, maar dat materiaal ook ter beschikking moeten stellen op de platformen die door deze consumentengroep worden gebruikt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home