Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, December 18, 2011

Mobiele marketing is vooral geïnteresseerd in applicaties

Mobiele marketing-specialisten zeggen de volgende twaalf maanden vooral aandacht te willen besteden aan de ontwikkeling van applicaties. Uit een onderzoek van telecom-operator AT&T blijkt dat 43 procent van de ondervraagden in eerste instantie gewag maakt van applicaties, gevolgd door mobiele barcodes (41 procent), bannering (40 procent), mobiel internet (35 procent) en tekstberichten (34 procent). Digitale billboards genieten met een score van 17 procent de laagste populariteit.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 88 procent van de ondervraagden verwacht dat zijn mobiele marketing-programma de volgende twaalf maanden zal worden opgedreven. Ook wordt opgemerkt dat 52 procent mobiele platformen gebruikt als een onderdeel van zijn algemene marketing-strategie. "Bij de groep die op dit ogenblik nog geen mobiele marketing hanteert, is meer dan de helft van plan om in de loop van volgend jaar campagnes op te starten," voeren de onderzoekers aan.

Bij marketeers die al wel mobiele strategieën hebben ontwikkeld, gaat het voor 51 procent echter nog wel om experimentele projecten, terwijl 46 procent de campagnes een integraal aspect van zijn marketing-strategieën noemt. Uit het onderzoek blijkt wel dat veiligheid een belangrijk element vormt in de beslissing om mobiele campagnes op te zetten. Ook wordt opgemerkt dat 66 procent ervan overtuigd is dat mobiele barcodes volgend jaar basis zullen vormen voor innovatie in mobiele marketing.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home