Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 01, 2011

Marketing heeft nog altijd problemen met digitale media

Veel merken hebben het nog steeds moeilijk om gebruik te maken van de mogelijkheden die digitale media bieden om consumenten te engageren. Dat is de conclusie van een rapport van consulent McKinsey. Uit een internationale enquête bij marketing-executives blijkt dat 81 procent van de respondenten van mening is dat een efficiënte online aanwezig bijzonder tot extreem belangrijk is. Volgens 56 procent hebben de groei van de digitale kanalen hen toegelaten om de voorbije twee jaar een beter contact te leggen met consument en de klant een betere dienstverlening aan te bieden.

Volgens 39 procent hebben digitale media de mogelijkheid geboden om een betere toegang tot gegevens en inzichten te creëren. Verder blijkt dat 30 procent door digitale media nieuwe consumenten-segmenten hebben kunnen aanboren. Andere voordelen zijn kostenbesparingen (25 procent), een beter gebruik van analyses om beslissingen te funderen (24 procent) en nieuwe organisatorische modellen en omzetstromen (24 procent).

Er wordt echter opgemerkt dat 32 procent van de respondenten toegeeft er niet in te slagen om diepere inzichten over de consumentenmarkt te genereren en te exploiteren. Ook geeft 22 procent aan onvoldoende resultaten geboekt te hebben op het gebied van merkreputatie. Daarnaast zegt 31 procent uit zijn online meetprocessen geen financiële impact van campagnes te hebben kunnen afleiden, terwijl 24 procent aangeeft dat het moeilijk is om te bepalen welke elementen er worden gemeten en 23 procent zegt dat er moeilijk een link kan worden gelegd met traditionele maatstaven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home