Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 01, 2011

Marketeers relatief terughoudend met mobiele platformen

Slechts 36 procent van de retailers in de Verenigde Staten hebben mobiele campagnes opgenomen in hun marketing-strategieën voor de eindejaarsperiode. Dat blijkt uit een rapport van het marketingbureau BDO USA bij chief marketing officers van de grote retailers op de Amerikaanse markt. Er wordt aan toegevoegd dat de mobiele budgetten bijzonder beperkt blijven. De mobiele campagnes vertegenwoordigen in 84 procent van de gevallen minder dan 10 procent van de totale budgetten.

"De activiteiten rond mobiele marketing blijven opvallend beperkt, rekening houdend met de successen die tijdens de voorbije periode werden opgetekend," merken de onderzoekers op. "Wanneer men echter naar de grootste retailers kijkt, blijkt dat 58 procent mobiele campagnes in hun budgetten hebben opgenomen. Deze grote groepen hebben dan ook de mogelijkheid om belangrijke investeringen te doen in mobiele websites en applicaties."

"De eerste rapporten over Black Friday en Cyber Monday zijn bijzonder positief, vooral op het gebied van mobiele platformen," wordt er nog opgemerkt. "Dat succes zal ook andere retailers aanzetten om over te stappen op investeringen in mobiele campagnes." De onderzoekers voeren ook aan dat de beperkte budgetten gedeeltelijk verklaard kunnen worden door de relatief hoge kostenefficiëntie van het platform en het feit dat investeringen in mobiele technologieën vaak tot de budgetten van de informatica-afdelingen behoren.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home