Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 22, 2011

Uitgevers rekenen op groei mobiele inkomsten

Hoewel vele gedrukte publicaties met dalende inkomsten worden geconfronteerd omwille van de gemakkelijke toegang die de consument heeft tot digitaal nieuws, blijkt 57 procent van de uitgevers de volgende twee jaar een omzetstijging in mobiele reclame in het vooruitzicht te stellen. Dat blijkt uit een rapport van het Amerikaanse Audit Bureau of Circulations. Ongeveer de helft van de uitgevers verwacht de volgende twaalf maanden ook een stijging van de inkomsten uit content.

Uit het rapport blijkt dat op dit ogenblik 83 procent van de magazines in de Verenigde Staten en Canada op dit ogenblik mobiele content voor e-readers, smartphones of tablets aanbieden. Bij kranten ligt dat niveau op 88 procent, terwijl dat bij zakelijke uitgaven beperkt blijft tot 79 procent. Vorig jaar bedroegen die cijfers respectievelijk 57 procent, 88 procent en 58 procent. Twee jaar geleden was dat nog 42 procent, 46 procent en 56 procent. Er wordt wel opgemerkt dat die groei zal beginnen af te vlakken, aangezien het saturatiepunt dichterbij komt.

In het rapport wordt opgemerkt dat er binnen de sector geen eensgezindheid is over het genereren van een mobiele inkomstenstroom. Bij de kranten zegt 41 procent dat de consument één prijs voor alle platforms zou moeten worden aangerekend, terwijl een even grote groep van mening is dat voor elke platform afzonderlijk zou moeten worden betaald. Bij de magazines is 46 procent voorstander van een betaling voor elk afzonderlijk platform. Bij de zakelijke publicaties geeft 57 procent aan dat er slechts één keer wordt betaald voor alle platformen gezamenlijk.

Een aantal uitgevers blijkt echter nog geen mobiele content te distribueren. Daarvoor worden volgens het rapport verschillende redenen aangehaald, maar meestal wordt opgemerkt dat de kosten van het platform te hoog liggen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home