Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 22, 2011

Publiek sociale games gevoelig jonger geworden

Het publiek van sociale games is de voorbije twee jaar gevoelig jonger geworden. Dat is de conclusie van een onderzoek van ontwikkelaar PopCap Games en het bureau Information Solutions Group. De gemiddelde sociale gamer had begin vorig jaar een leeftijd van vijfenvijftig jaar, terwijl de lcategorie van achttien tot negenentwintig jaar slechts 15 procent van het totale publiek vertegenwoordigde. In september van dit jaar bleek de gemiddelde leeftijd echter met bijna vier jaar te zijn gedaald, terwijl de groep van achttien tot negentwintig jaar 30 procent van de totale populatie vertegenwoordigde.

Oudere leeftijdscategorieën zijn minder actief in sociale games. De groep van zestigplussers blijft volgens het rapport status-quo op ongeveer 20 procent. Er wordt aan toegevoegd dat ook de verhouding tussen de sekses relatief ongewijzigd blijft. Vrouwen vertegenwoordigen 54 procent van het totale publiek. De onderzoekers wijzen erop dat de daling in gemiddelde leeftijd een belangrijk voordeel kan zijn voor de markt van virtuele goederen. Jongere consumenten zijn immers sneller geneigd virtuele producten aan te kopen.

De onderzoekers stellen dat 26,7 procent van de Amerikaanse internetgebruikers minstens één keer per maand deelneemt aan sociale games. Daarmee hebben de sociale games in de Verenigde Staten een publiek van 61,9 miljoen mensen. Over twee jaar zal dat volgens het rapport zijn gestegen tot 73,6 miljoen gebruikers. De onderzoekers merken wel op dat het engagement van de sociale gamer groter is geworden. Het aantal gamers met zes uur per week is tussen januari vorig jaar en september dit jaar verdubbeld.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home