Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 22, 2011

Europese mobiele sociale netwerken met ruim 40 procent gestegen

Het aantal mobiele gebruikers van sociale netwerken is het voorbije jaar in Europa met meer dan 40 procent gestegen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Groot-Brittannië. In die landen bleken tijdens de maand september van dit jaar 55,1 miljoen mobiele gebruikers een sociaal netwerk bezocht te hebben. Dat betekende een stijging met 44 procent tegenover dezelfde maand vorig jaar. Er wordt aan toegevoegd dat 23,5 procent van het totale mobiele publiek gebruik maakt van sociale netwerken.

Er wordt aan toegevoegd dat 46,8 procent van de gebruikers van mobiele sociale platformen dagelijks een bezoek brengt aan de netwerken. Dat betekent een stijging met 66 procent op één jaar tijd. Jeremy Copp, vice-president mobile bij ComScore Europe, merkt op dat de cijfers aantonen dat sociale netwerken steeds meer een onderdeel vormen van het dagelijkse mobiele leven van de consument. Het wordt volgens hem ook interessant te volgen hoe het sociale gedrag op de mobiele platformen zal evolueren naarmate de sociale netwerken hun aanbod verder verfijnen.

Er wordt aan toegevoegd dat 31,3 miljoen consumenten tijdens de maand september gebruik maakten van een mobiele browser. Dat betekent een stijging met 31 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Bij mobiele applicaties werd een groei met 101 procent opgetekend tot 24,2 miljoen consumenten. Facebook liet een groei met 54 procent tot 39 miljoen gebruikers optekenen. Bij Twitter werd een stijging met 115 procent tot 8,6 miljoen consumenten opgetekend, gevolgd door de Spaanse dienst Tuenti met een stijging van 58 procent tot 2,3 miljoen gebruikers.

Bij LinkedIn werd een stijging met 134 procent tot 2,2 miljoen gebruikers opgetekend.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home