Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 22, 2011

Digitale platformen vertegenwoordigen meer dan helft magazine-publiek

Meer dan de helft van de magazine-lezers gebruiken content en reclame op digitale kanalen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Affinity. De onderzoekers stelden vast dat 54 procent van de magazine-lezers de content consumeren op online of mobiele platformen, zoals smartphones, ereaders of tablets. Er wordt wel aan toegevoegd dat tegelijkertijd nog altijd 95 procent gebruik blijft maken van de gedrukte content. Affinity stelt dat 48 procent van de consumenten zowel gebruik maken van het online als offline aanbod.

De onderzoekers stellen dat de Amerikaanse consument gemiddeld 8,2 magazines per maand leest. "Hoewel het gedrukte kanaal nog altijd een indrukwekkend bereik blijft behouden, vertegenwoordigt de digitale consumptie het snelstgroeiende kanaal," merkt Affinity op. Er wordt aan toegevoegd dat het aantal bezoekers van magazine-accounts op sociale netwerken met 5,7 procent is gestegen tot 30 miljoen. Het mobiel gebruik steeg met 6,2 procent tot 35 miljoen.

"De digitale consumenten van magazine-content zijn jonger, hoger opgeleid en financieel krachtiger," wordt er nog opgemerkt. De digitale lezer heeft een gemiddelde leeftijd van 41 jaar, tegenover 47 jaar voor gedrukte content. Er wordt aan toegevoegd dat 36 procent van de digitale lezers een universitaire opleiding heeft genoten, tegenover 31 procent voor de gedrukte content. Het gemiddelde inkomen van digitale gebruikers bedraagt 69.938 dollar, tegenover 63.624 dollar voor analoge gebruikers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home