Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 22, 2011

Facebook blijft belangrijkste platform sociale marketing

Facebook blijft het belangrijkste sociale marketingplatform voor kleine en middelgrote bedrijven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bedrijf Constant Contact. Er wordt daarbij opgemerkt dat over het hele online spectrum alleen email door bedrijven nog meer wordt gebruikt om klanten of prospects te bereiken. Er wordt aan toegevoegd dat de ondervraagde bedrijven aan Facebook ook een grote efficiëntie toewijzen. Volgens 83 procent van de ondervraagden is Facebook relatief efficiënt als marketing-instrument.

Twitter staat op een tweede plaats met een score van 46 procent, gevolgd door video-sharing (37 procent), LindedIn (34 procent), besprekingssites (19 procent), foto-sharing (13 procent), GooglePlus (12 procent), kortingssites (11 procent), geolocalisatie (9 procent) en MySpace (7 procent). Het belangrijkste kanaal voor persoonlijke contacten blijf email (97 procent), gevolgd door persoonlijke ontmoetingen (81 procent), telefoon (74 procent), Facebook (70 procent), Twitter (46 procent), LinkedIn (37 procent), YouTube (25 procent) en GooglePlus (11 procent).

"Vele kleine bedrijven hebben sociale marketing geadopteerd en het is meestal een gemakkelijke keuze om daarbij de voorkeur te geven aan Facebook, dat inmiddels al meer dan 750 miljoen leden telt en een aantal belangrijke commerciële mogelijkheden biedt," voert het webmagazine eMarketer aan. Er wordt wel opgemerkt dat kleine bedrijven op het gebied van mobiele activiteiten nog een hele weg hebben af te leggen. Daarbij wordt opgemerkt dat 72 procent nog steeds geen mobiele programma's heeft ontwikkeld.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home