Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 17, 2011

Moeders steeds invloedrijker in sociale media

Vrouwen en moeders worden steeds actiever en invloedrijker in sociale media. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus NM Incite en Nielsen. Moeders die actief in sociale media participeren zijn volgens de onderzoekers 81 procent meer geneigd dat de gemiddelde populatie om een online fan of volgeling van een merk te worden. Bovendien is deze groep ook 86 procent meer geneigd om een status-update te publiceren en 84 procent meer geneigd om een commentaar of content te publiceren.

Er wordt aan toegevoegd dat deze zogenaamde social mothers ook gemakkelijk bereid zijn om advies en besprekingen te delen. "Social mothers zijn 85 procent meer geneigd dan de gemiddelde populatie om frequent advies te verstrekken over producten voor lichaamsverzorging en cosmetica," merken de onderzoekers op. "Ook blijken ze 28 procent meer geneigd te zijn om advies te verstrekken over online shopping en 6 procent meer geneigd om een productbespreking te publiceren."

De onderzoekers stellen verder dat social mothers zich bijzonder prijsbewust opstellen. Daarbij wordt opgemerkt dat deze groep 56 procent meer geneigd is dan de gemiddelde populatie om coupons te downloaden. Er wordt aan toegevoegd dat social mothers ook meer geneigd zijn om online te shoppen voor consumptieproducten. Dat geldt vooral voor cosmetica (86 procent), huidverzorging (85 procent), haarverzorging (75 procent) en parfum (68 procent).

Social mothers blijken ook actieve mobiele gebruikers te zijn. Daarbij wordt opgemerkt dat 50 procent van deze groep met mobiele platformen op sociale media actief zijn, tegenover 39 procent bij totale vrouwelijke populatie en 37 procent bij de algemene bevolking.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home