Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 17, 2011

Farmville kan kritisch denkvermogen studenten verbeteren

Aan de Missouri University of Science and Technology is een opleidingsprogramma opgezet rond FarmVille, een game op het sociale netwerk Facebook. Bedoeling is dat het populaire game aan de studenten nieuwe methodes aanbiedt om complexe technologische problemen te benaderen. Farmville beloont zijn spelers voor een succesvolle teelt met virtuele oogsten en veestapels, maar aan de Amerikaanse universiteit wordt het game gebruikt om studenten aan te leren om betere zakelijke en technologische beslissingen te nemen.

Ivan Guardiola, professor technologie-management aan de Amerikaanse universiteit en docent van de Farmville-cursus, merkt op dat het game een unieke mogelijkheid biedt om studenten te confronteren met een evoluerend probleem, hun beslissingsgedrag te bestuderen en hen de mogelijkheid te bieden om conflicterende en concurrentiƫle doelstellingen in een omgeving van voortdurende verandering aan te pakken. Studenten proberen zoveel mogelijk virtueel geld te verdienen en de meeste expertise op te doen.

"Het is aan de student om te bepalen hoeveel grond er bewerkt wordt, welke teelten en geplant wordt, hoeveel planten er gezaaid worden en wanneer er geoogst zal worden," merkt Guardiola op. "De beslissing ligt volledig bij de speler." Volgens Guardiola kan het game het kritisch denkvermogen van de studenten verbeteren, aangezien de deelnemers gedwongen worden om met ambigue situaties om te gaan. Ook zou gebleken zijn dat het engagement van de studenten tegenover de leermaterie gevoelig verbetert.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home