Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 07, 2011

Facebook stuurt trafiek naar websites autoconstructeurs

De sociale netwerksite Facebook verwijst autokopers evenveel naar de websites van autoconstructeurs als de grote onafhankelijke aanbieders van automotive-content zoals Autotrader.com, Cars.com en Edmunds.com. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus J.D. Power en Compete. Daarbij wordt opgemerkt dat de trafiek van autokopers op de websites van de autoconstructeurs afkomstig is van Facebook. Dat is vergelijkbaar met de trafiek vanaf websites zoals Edmunds.com (8 procent) of AOL Autos (4 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat Facebook drie keer zoveel autokopers naar de websites van constructeurs doorverwijst dan het totale internetgemiddelde (2 procent). "Een bezoek aan Facebook behoort tot de gevestigde activiteiten van de online onderlegde consument," merkt Arianne Walker, researchdirecteur media en marketing bij J.D. Power, op. "Dat vertaalt zich ook in de bezoekerspatronen van kopers van nieuwe wagens. Marketeers zouden dan ook gebruik moeten maken van die mogelijkheden."

Volgens de onderzoekers moeten autoconstructeurs investeren in een aanwezigheid op de website en onderzoeken op welke manier de impact van de sociale netwerksite het beste zou kunnen worden gekanaliseerd, ook al zou het reclamemodel atypisch kunnen zijn. Wel wordt opgemerkt dat de initiatieven op Facebook overeen moeten komen met de boodschappen die elders worden uitgestuurd. Uit het onderzoek blijkt verder dat Google veruit de belangrijkste zoekmachine is voor de autoconstructeurs.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home