Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 06, 2011

Corporate hospitality Olympische Spelen levert 12 procent meerwaarde op

Bedrijven die de Olympische Spelen van Londen volgend jaar inschakelen in hun corporate hospitality, zullen een return-op-investment van meer dan 12 procent realiseren. Dat is de conclusie van een rapport van Prestige Ticketing Limited, de officiƫle hospitality-aanbieder tijdens het Olympische evenement in de Britse hoofdstad. In totaal zou corporate hospitality de deelnemende bedrijven volgens het rapport een meerwaarde opleveren van 1,6 miljard pond. Op dit ogenblik is twee derde van de duurste pakketten voor corporate hospitality nog altijd niet verkocht.

Professor Simon Chadwick, directeur van het Centre for the International Business of Sport aan de Coventry University, merkt op dat het onderzoek aantoont dat corporate hospitality tijdens de Olympische Spelen aan bedrijven op langere termijn een duidelijke meerwaarde oplevert. "Bedrijven stellen steeds meer richtlijnen op over de return-on-investment die van corporate hospitality wordt verwacht. Het onderzoek maakt heel duidelijk welke opbrengsten corporate hospitality tijdens de Olympische Spelen kan opleveren."

De organisatoren van de Olympische Spelen hopen dat hospitality-pakketten tijdens het evenement in totaal meer dan 3 miljard pond inkomsten zullen opleveren. Op dit ogenblik zijn echter nog grote pakketten beschikbaar voor potentiƫle klanten. Ondanks het huidige economische klimaat zeggen de organisatoren ervan overtuigd te zijn die doelstelling te zullen kunnen realiseren. Tot nu toe zou de grootste belangstelling bestaan voor tennis, duiken en paardensport.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home