Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 06, 2011

Email belangrijkste kanaal voor mobiele coupons

Email blijft ook op mobiele platformen het populairste kanaal voor de ontvangst van coupons. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Prosper Mobile Insights. Email wordt door 51 procent van de respondenten naar voor geschoven als het favoriete kanaal voor mobiele coupons, gevolgd door manuele zoekactiviteiten (32 procent), het inscannen van een QR-code in de winkels (32 procent) en tekstberichten (31 procent). De onderzoekers wijzen er ook op dat 18 procent van de mobiele consumenten geen enkele vorm van coupons wenst te ontvangen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 26 procent van de bezitters van smartphones en tablets er de voorkeur aan geven om bij het naderen van een winkel automatisch een coupon te ontvangen. Prosper Mobile Insights zegt verder dat 76 procent van de respondenten aangeeft hun mobiele apparaten gebruikt te hebben om informatie op te zoeken over producten en diensten. Daarna volgt het localiseren van een winkel en het controleren van openingstijden met 73 procent.

Verder volgen onderzoek naar specifieke producten (49 procent), tekstberichten met speciale aanbiedingen (47 procent) en klantenbesprekingen (46 procent). Ook geeft 40 procent aan met zijn mobiele apparaat een product gekocht te hebben, gevolgd door het scannen van QR-codes (37 procent). Ook merken de onderzoekers op dat 67 procent gelokaliseerde mobiele coupons nuttig vindt. Slechts 45 procent maakt zich daarbij zorgen over veiligheidsproblemen. Tenslotte blijkt 42 procent zijn mobiele apparaat zelf gebruikt te hebben als een coupon.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home